Mijn favorieten

HUIS AANKOPEN VIAANCA MAKELAARDIJ

 

Wel of geen aankoopmakelaar

Een aankoopmakelaar begeleidt je gedurende het aankooptraject. Met lokale kennis, het opgebouwde netwerk en onderhandelingstechnieken kan de makelaar ervoor zorgen dat je met succes jouw droomhuis aan kunt kopen.
 


Maar een makelaar kost natuurlijk ook geld.

ViaAnca helpt je om sommige onderdelen in het aankooptraject zelf te doen met enkel begeleiding wanneer jij dat nodig hebt. Samen bespreken we wat jouw wensen zijn, ik pas mijn dienstverlening daarop aan. Dat bespaart jou al snel een hoop geld en levert toch gemoedsrust en succes op. In de overspannen woningmarkt is een rustig aankoopproces vaak ver te zoeken, ik sta je graag bij om de rust te bewaren zodat je geen overhaaste beslissingen neemt.



Wat is de meerwaarde van aankoopservice ViaAnca?

  • Je krijg snel inzicht in de waarde van het huis zodat je niet teveel betaalt
  • Er wordt uitgebreid onderzoek gedaan naar relevante informatie zoals privaat- en publiekrechterlijke aspecten van de woning zodat je geen miskoop doet
  • Zaken en emoties worden gescheiden. Ik voer de onderhandeling en onderhoud het contact met de verkopende makelaar. 
  • Efficiente aanpak met korte communicatielijnen, ik focus me op wat jij nodig hebt en op welk moment.
  • Alle notariele documenten en de koopakte worden met je doorgenomen en je wordt bij de ondertekening begeleid. 
  • Je neemt een dienstenpakket af dat bij je past, handig als je bijvoorbeeld alleen begeleiding bij de ondertekening van de koop- en leveringsakte en een risicoanalyse van de woning wilt.

Wil je teruggebeld worden voor een afspraak? Je kan ook meteen een afspraak online inplannen. Leuk, want die zie ik dan meteen in mijn agenda verschijnen. Simpel, snel en eenvoudig. Plan meteen een afspraak in. 

 

De kosten              

De kosten zijn afhankelijk van wat jouw wensen zijn voor begeleiding en ze zijn altijd laag ten opzichte van andere makelaars, omdat ik geen kantoor met personeel draaiende hoef te houden en (nog niet) in een Tesla rondrijd.
Als je wilt kun je best veel zelf doen in het proces en dat scheelt weer in de kosten. Bijvoorbeeld als je al vaker een huis hebt gekocht of een Funda verslaving hebt en alle ins en outs van de woningmarkt kent :-) zoals in dit artikel beschreven. 

STAPPENPLAN VOOR HET KOPEN VAN EEN HUIS


1. Wat is je budget?

Geld maakt niet gelukkig

Maar als je er je droomhuis mee kan kopen is dat wel heel fijn natuurlijk. De eerste belangrijke stap is om te onderzoeken hoeveel je kunt en wilt uitgeven aan een huis, wat je kostenplaatje is. Ik kan je doorverwijzen naar goede hypotheekadviseurs en financieel planners. Zij helpen om jouw totale financiele plaatje inclusief aankoopkosten helder weer te geven, ook als je al een huis op het oog hebt. 

Hypotheekadvies nodig? Een goed advies geeft je inzicht in jouw algehele financiële situatie en niet alleen de hypotheekmogelijkheden. Financiële planners met een goede reputatie zijn: in Amsterdam (Lizzy) Pesschier & (Nicole) Lormans https://www.pesschierenlormans.nl/ en in Haarlem Robert Lotz  https://www.robbertlotz.nl/

2.  Een huis zoeken

Toen ik moe was van zoeken, leerde ik vinden

Via een geautomatiseerd emailsysteem ontvang je aanbod binnen jouw zoekcriteria. Ik heb geen geheime voorraad woningen die ik je kan toesturen, sterker nog: al het aanbod dat je ontvangt is ook te vinden op Funda. Je kan dus ook zelf een zoekprofiel op Funda aanmaken. Mijn meerwaarde is dat ik je kan wijzen op buurten en woningen waar je zelf niet meteen aan had gedacht en dat we samen jouw zoekprofiel kunnen aanmaken. Met het innovatieve klanten intranet kun je eenvoudig zelf je zoekprofiel wijzigen.
Gratis zoekopdracht.

3. Bezichtigen 

Eén van de leukste fases in het aankooptraject is woningen bekijken. Waar voel je je thuis en wat spreekt je aan? Het wordt allemaal duidelijk als je eenmaal start om woningen te bekijken. Wanneer je jouw geschikte woning hebt gevonden zul je dat meteen bij binnenkomst merken.

Bekijk de checklist voor 10 gouden regels bij bezichtigingen.  


4. De onderhandeling

Je hebt je droomhuis gevonden. Ik ga aan het werk om de beschikbare informatie te onderzoeken en een waardeadvies te geven. Als je na het onderzoek en waardeadvies nogsteeds enthousiast bent over het huis gaan we samen een bod formuleren. Afhankelijk van de verkoopprocedure kan dit een openingsvoorstel of een eindvoorstel zijn. We gaan het stap voor stap samen doorlopen met de focus op een succesvolle aankoop.
 

5. Koopovereenkomst

De koopovereenkomst wordt vastgelegd in een koopakte, opgesteld door de makelaar. De koopakte wordt in Amsterdam bij een notariaat naar keuze van de koper ondertekend, een gebruik dat in Haarlem ook wel eens wordt overgenomen. De meeste woningen worden kosten koper verkocht, de koper betaalt dan voor de kosten van de transactie zoals het notariaat en overdrachtsbelasting. Nadat de koopakte door beide partijen is ondertekend ontvangt iedereen een kopie.
 

6. Overdracht

Op de afgesproken dag van overdracht zal er een eindinspectie ter oplevering van de woning worden gepland, de meterstanden zullen dan ook worden genoteerd.
Na de inspectie gaan partijen richting notaris om de akte van levering te ondertekeken. Daarna volgt het moment van het overdragen van de sleutels.
 

7. Nazorg

Soms spelen er toch nog zaken na de overdracht. Geen probleem, de service voor nazorg hoort bij de aankoopservice. Je mag altijd bellen om te overleggen. 

Verkoopservice
Je huis verkopen? Ik help je graag als verkoopmakelaar. Meer weten, lees verder over mijn verkoopservice of plan meteen een vrijblijvende afspraak in.
Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring
Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring

Contact

Persoonsgegevens
Adresgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring